Szkoła Pomnik Tysiąclecia w Brzóstowej została oddana do użytku 1 września 1966 roku. Inicjatywę budowy szkoły podjęto na zebraniu wiejskim w Grójcu w 1958r. Szkoła ta powstała dzięki dużemu zaangażowaniu społeczeństwa Brzóstowej i okolicznych wsi. Gimnazjum powstało
w 1999 roku, kiedy to w życie weszła reforma oświaty.
Oferta
Edukacja szkolna, wspomagając rozwój ucznia zapewnia:
- wprowadzenie w świat nauki poprzez poznawanie języka, pojęć, twierdzeń i metod właściwych dla wybranych dyscyplin naukowych
- rozbudzanie i rozwijanie indywidualnych zainteresowań ucznia
- wprowadzenie go w świat kultury i sztuki, kształtując właściwy stosunek do dziedzictwa kultury narodowej postrzeganej w perspektywie kultury europejskiej
- rozwijanie umiejętności społecznych poprzez zdobywanie prawidłowych doświadczeń we współżyciu i współdziałaniu w grupie rówieśniczej i społeczności szkolnej
- kształtowanie właściwego stosunku do własnego zdrowia i zagrożeń cywilizacyjnych
Gimnazjum zapewnia
niezbędne warunki do rozwoju intelektualnego, emocjonalnego, duchowego i fizycznego. Opieka nad uczniami odbywa z uwzględnieniem
wszelkich zasad bezpieczeństwa, ochrony zdrowia i promocji zdrowego stylu życia.
|
|
Realizacja celów i zadań szkoły następuje poprzez:
- rzetelną realizację szkolnego zestawu programów nauczania
- stosowanie w procesie nauczania nowoczesnych metod i form pracy lekcyjnej
- wspieranie rozwoju ucznia poprzez kształcenie jego samodzielność intelektualnej i umożliwianie dokonywania wyborów edukacyjnych odpowiednio do jego uzdolnień, możliwości i osiągnięć
|
Oddziaływania wychowawcze skierowane są na
kształtowanie postaw społeczno-moralnych, promocję działalności samorządu uczniowskiego i wprowadzanie uczniów w świat szeroko pojętej kultury.
Szkoła przystąpiła do realizacji programu
LEPSZA SZKOŁA (Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe) w ramach którego przygotowują uczniów gimnazjum do egzaminu gimnazjalnego
z matematyki.
W gimnazjum prowadzone są
koła zainteresowań i koła przedmiotowe, dodatkowe zajęcia sportowe zgodnie z potrzebami uczniów i możliwościami szkoły. Przy organizacji zajęć indywidualnych dla uczniów uwzględnia się ich potrzeby rozwojowe.
|
|
Zajęcie pozalekcyjne odbywające się w naszej szkole:
- zespół dydaktyczno-wyrównawczy z przedmiotów matematyczno-przyrodniczych
- zespół dydaktyczno-wyrównawczy z przedmiotów humanistycznych
- kółko matematyczne dla uczniów klas III
- akcje ekologiczne: zbiórka zużytych baterii, zbiórka zużytych tonerów do drukarek
- koło z języka angielskiego
- koło chemiczne
- Polski Czerwony Krzyż
|
Świetlica
Świetlica szkolna to miejsce gdzie każdy znajdzie
troskliwą opiekę i będzie mógł mile spędzić czas przed i po lekcjach. Każdy uczestnik zajęć świetlicowych może rozwijać swoje zainteresowania.
Głównymi zadaniami świetlicy są:
- właściwa organizacja czasu przed i po lekcjach
- kształtowanie nawyków kultury osobistej i współżycia w grupie
- rozwijanie zainteresowań oraz pogłębianie zdolności uczniów
- wdrażanie do samodzielnej pracy umysłowej
- udzielanie pomocy uczniom mającym trudności w nauce
- praca z uczniem zdolnym
- organizacja właściwego wypoczynku i kulturalnej rozrywki
- współpraca i współdziałanie z domem, środowiskiem lokalnym
Pedagog szkolny
Najważniejszym zadaniem pedagoga jest
stopniowe poznanie specyfiki i problemów środowiska szkolnego i rodzinnego uczniów. Główną formą pracy pedagoga szkolnego jest poradnictwo.
Polega ono na pomocy w
rozwiązywaniu aktualnych problemów powstających w codziennej pracy szkoły. Są to rozmowy indywidualne z uczniami i rodzicami. Pedagog udziela wsparcia rodzinom w rozwiązywaniu trudnych problemów wychowawczych poprzez indywidualne rozmowy i porady.
Zapraszamy do nauki w naszej szkole!